Een goed telefoongesprek is het begin van de conversie.

Heb je de prospect aan de lijn?

Top! Maar wat en hoe zeg je de dingen nu? Welke toon gebruik je? Welk beeld wil je achterlaten bij de prospect?

In face to face communicatie is 55% body language. Je kan die gebruiken om een goed beeld van jezelf te geven aan de prospect door je houding. En door goed te observeren kan je ook twijfel, vragen, onzekerheden bij de prospect ontdekken.

Aan de telefoon is dit verdwenen: er blijft dus maar 45% over : 38% is je "tone of voice" en 7% de woorden die je gebruikt.

Wat is dat precies "tone of voice" in een gesprek? Naast de woorden die je zegt, heeft het vooral te maken met het gevoel dat je creert bij de prospect; hoe voelt die persoon zich door jou wijze van spreken en je tonaliteit? Geeft het vertrouwen weer, geloof en oprechtheid, professionaliteit: is dat wat de prospect meent te horen? Die positieve mentale houding moet je laten merken. Je bent echt blij met elke lead die je hoort en dat laat je ook merken.

Of beter uitgedrukt : "people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel"

Oefen je hierin bij elk telefoongesprek. Is maar een kleine moeite maar het verschil tussen 13% conversie of 30% begint hiermee.

Tag Cloud